05.08.2014. – SMIJ NAŠ SVAGDAŠNJI IV.

(Sav prihod od ovog izdanja knjige namijenjen je izgradnji mrtvačnice u Vidu. Uplata se može izvršiti na žiro-račun Udruge lađara “Domagojevi gusari” Vid br: 2485003-1100236867, CROATIA BANKA d.d. Metković)

 

Jole Jotur rođen davne 1901. godine, pripadao je onoj generaciji jakih i zdravih ljudi kao od brda odvaljananih. Kažu bio je najbolji u jendečenju. Ženio se četiri puta, a žene su mu, šale se u Vidu, umirale k’o naručene. Čak je jedno vrijeme u Vidu bila i uzrečica: Nisam ti ja te sriće ka Jole Jotur, meni samo krave krepavaju. Kad se ženio četvrti put, bilo mu je kažu, 80 godina. Poslije vjenčanja pita ga matičar: Jole, izgledaš vitalno, pokopat ćeš ti, čini mi se, ne daj Bože, i ovu, nego reci ti meni koje si ti ono godište?

  • Jole će: Ja sam ti prvo!
  • Matičar: – Onda si ti Isusovo godište! Ima si ti onda vrimena i za više njizi!
  • Jole odvrati: – Da je žena dobra i Bog bi je ima.
  • Matičar će: Što si se unda ženija toliko puta, kad ti nisu dobre?
  • Jole odvrati: – Svezale me njene dlake, a one su ti jače od lanaca, matičaru moj!
  • Matičar će: More biti da si ti u pravu!
  • Odvrati Jole: A, rđa ih odnila, one su ti nužno zlo ka porez na državu.

*  *  *

Mara Lastina iz Komina uljagmila se za nekog Ivankovića u Međugorje. Nakon nekoliko tjedana uputila se Marina majka u Međugorje kod kćeri u posjet. Kuća Ivankovićevih bila je nedaleko od međugorske crkve. Majku najviše zadivilo baš to pa reće kćeri: E moja ćerce, ovdi ti je baš lipo. Otvoriš ponistru i slušaš misu, a svugdi miris cmilja i bosilja. Ma ne moraš ni izlazit iz kuće. Na to će Marina svekrva: – I ja kažem, prijo moja. Ne mora ići u crkvu. Toliko ima dug jezik, bez falinge, da se odavde more i pričestit!

*  *  *

Ugledna gradska tvrtka raspisala natječaj za sezonske poslove. Na natječaj se, kažu, prijavio i naš Mate Pita. Pričaju po Mistu da nije baš bio darovit, ali je žarko želio raditi. Na službenom razgovoru upita ga direktor: – Kad si se rodija?

  • Mate će: – Ne znam točno, ali je pokojna baba Luca znala reć da je bija zakija velik snig laftaš.
  • Direktor: – A koje godine?
  • Mate će: – A negdi poslin rata.
  • Direktor: – Imaš li što od škole?
  • Mate: – Imam auto školu, kupija sam je u Ljubuškom.
  • Direktor: – Dobro, znači imaš vozački. Nego, je si li završio ikakvu školu?
  • Mato će: Nijanci išta.
  • Direktor: Pa što bi ti unda tija radit?
  • Mate: Ma da mi je što bilo, samo da je u struci.

*  *  *

Policajac Mate zaustavi Katu Cukurušu te počne pregledavati dokumente i opremu na vozilu. U jednom trenutku policajac Mate dade Cukuruši alkotest da puše.

Kata će: – Ništa mi nije jasno, vidim da sve zaustavljate i kontrolirate,  a MUP nije najavio tu akciju?

Policajac Mato odgovara: – A što smo tribali? Ići od vrata do vrata i svečano najavljivat?

 *  *  *

Samo je mali Duje Lećkov znao pisati u familiji. Kako je otac “otišao trbuhom za kruhom” u Argentinu, majka Mara diktira pismo,  a mali Duje uzeo lapiš i piše: “U prvom redu mora faljn Iss i Marija jerbo je to rič najstarija. Nadalje mi smo dobro i zdravo ka šta i tebi želimo od Boga i od srca svoga”. Ali dosadilo Duji svaki put pisati isto pa jedne prilike sam nadoda: “U drugom redu pisma moga, dragi ćaća, sve je isto. Jedino se mali Vinko prolita, a Bog će dat pa će i mali Vinko tvrdo srat”.

U Metkoviću je dugo godina bio TV inkasator Mirko Germa koji se u jednom trenutku teško razbolio i otada više nije kupio TV pretplatu. Kad je umro Mirko, novim TV inkasatorom određen je stanoviti Rebac. Došao Rebac kod Mate Crnog pa mu kaže: “Crni, moraš mi platiti TV pretplatu za ovaj misec i za ona minula dva.”

Mate Crni će: – Ja ću tebi platiti za ovaj mjesec,  a neka pokojni Germa dođe pa ću njemu platit ona dva, ako sam mu osta dužan.

Oglasi
Ovaj unos je objavljen u Anegdota, Izreke, pouke, vicevi i označen sa , , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.

Komentiraj

