I na parfem treba paziti!

Nerijetko vam se dogodi da vas na ulici, u dizalu ili na poslu, pa i na koncertu ili u kinu, gotovo u svakodnevnim situacijama “zapljusne miris parfema”. Nekad vam to znade biti ugodno, a nekada se zbog toga osjećate čak i loše ili iritirajuće. Smeta vas, jednostavno. Kao i u svemu tako i u odabiru i načinu korištenja parfema treba naći pravu mjeru.

O tome, da se prije nanošenja parfema treba otuširati ili okupati i svakodnevno voditi higijenu, ne valja posebno niti trošiti riječi. Uglavnom, bilo kako bilo: trebate odavati izgled njegovane osobe s uvijek diskretnim mirisom. Stoga za ove predblagdanske i blagdanske dane kada su izlasci češći i druženja, ali kada se nešto “posebno i redimo za posao” skrećemo vam pažnju kako se odnositi “prema parfemu”?!

 

Parfemi za posao

Kada odabiremo parfem moramo misliti i na druge. U poslovnom svijetu uobičajena je predodžba da svježi sportski mirisi sugeriraju dinamičnost, uspjeh i simpatičnost. Čak i kad se neki miris podjednako sviđa svima u poduzeću, ne pretjerujete s količinom. Naposljetku i na najintenzivniji miris se lako naviknuti pa ga nakon nekog vremena više ne osjećamo tako jako kao na početku. U tom smislu promjena ne može štetiti.

 

Iskušavanje mirisa

Žene koje žele koristiti se nekim određenim mirisom trebale bi uzeti blažu verziju, dakle, ne parfem nego toaletnu vodu. Ona nije tako “teška” i brže se rasprši. Osim toga, ako imate dobar odnos s kolegicama, možete ih pitati koji im se miris sviđa. Ako vam kažu da je neki miris pretežak, previše miriše na cvijeće, voće ili je previše sladak, prejak i td., znači da im se ne sviđa. Neki mirisi čak izazivaju glavobolju kod drugih ljudi pa ih nemojte nanositi kad idete na posao. Ako s kolegicama razmjenjujete mišljenje o omiljenim mirisima, možda nađete neki koji se sviđa i vama i njima te ih možete rabiti.

 

Kako upozoriti na neprikladan parfem

Ako nam smeta nečiji parfem, a želim kolegicu ili kolegu uljudno upozoriti na to, možemo, recimo, pitati o kojem se mirisu radi. Kada dobijemo odgovor, možemo iz pristojnosti pitati još i radi li se o nekom novom parfemu. Što god nam dotična osoba odgovori, možemo odvratiti da mi sami više volimo lakše mirise i da bi nam takav miris bio pretežak. Obzirna će osoba shvatiti i neće se više koristiti spomenutim parfemom na poslu. Ako, pak, ne shvati vaš mig, pomoći će samo izravna molba. Nemojte je formulirati tako da se osoba osjeti napadnutom. Recite, primjerice, da doista volite raditi s njom i da je cijenite, ali da vam parfem izaziva glavobolju i molite je da ga ne rabi u radnom vremenu. Svakako i zamolite kolegu ili kolegicu da to ne shvati osobno.

 

(iz knjige Veliki suvremeni bonton, lijepo ponašanje je uvijek u modi;
Silke Schneider-Flang)

 

Do idućeg, posljednjeg četvrtak u siječnju mjesecu;
pozdravljamo vas sa: molim lepo, prosim fino!

Oglasi

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s