Bolji život! – Ili, daj, više ugasi taj TV!

Ne znam tko je bio toliko “nadobudan” pa je na male ekrane stavio reklamu sa djecom na čijem čelu piše dok igraju nogomet “Cigan”, “Srbin”, “Janez”, “Muslič”, “Kosooki”? Potom, kako igra teče sve ove pogrdne nazive koje imamo priliku u svakodnevnom životu čuti mahom za odrasle osobe, a koje se odnose na njihovu nacionalnu manjinsku pripadnost, kreatori ove (de) humanizirajuće reklame prepravljaju i odjednom sva djeca postaju “golmani, centarfori, desno ili lijevo krilo i sl.”

Još mogu podnijeti, ne i do kraja razumijeti da se odrasli svrstavaju u svoje male torove, da većinski narod ili zlonamjerno ili iz navike pripadnike manjinskog naroda naziva uobičajenim imenima koja su ili pogrdna ili omalovažavajuća. Ali, nikako mi ne ide u glavu : “Tko je to našao djecu da na njima vježba humanizaciju društva kroz reklamu?! Dok sam ja primjerice bila mala, u mojem rodnom gradu prosilo je puno Cigana po ulicama. Svi smo ih zvali “Ciganima”. Rijetko tko je pri tome mislio na nešto pogrdno. Bilo je to iz navike. Danas ako za Cigana kažeš: “Cigan”, a ne Rom u tom slučaju ispadaš neuljudan ili čak – rasista. U redu. Pravila igre su se promijenila. No, jesu li se naši osjećaji i uvjerenja koja sa sobom nosimo iz naših obitelji i odgojno-obrazovnog sustava tako lako promijenila, kao što smo s lakoćom promijenili riječi i nazive?

Da ne duljim. Moj brat koji živi u realnom, puno realnijem svijetu od mene, jednom prilikom mi je kazao kako je išao pomoći susjedima iz zgrade koji su “Cigani”, kako ih je on nazvao, kod selidbe. Ostatak stanara, prema njegovoj priči, nije niti “malim prstom maknuo”. A drugom zgodom, preko cijelog tramvaja, kako mi je brat pričao “išla je u prošnju sićušna Ciganka sa još majušnim djetešcem”, da bi neki mladići kazali: “Odmah u plinsku komoru!”. To su naše VELIKE RIJEČI, naša humanost i naš odnos prema drugačijem od nas samih! To je naša realnost! A ovo na TV-u je fikcija i nametnuta uljudnost!

Postavlja se, naime, pitanje: “Može li jedna tako nespretno skrojena reklama, s tako velikim ambicijama humanizacije, promijeniti naše bezdušne, tvrde, sebične, uskogrudne stavove”? Što su nama kao većinskom narodu uostalom djeca kriva?  Dakle, još i djecu stavljamo na takve reklame, a sve u ime “novog-humanijeg poretka”! Očito da ovdje vlada pravilo kako je: “Put u pakao popločen dobrim namjerama”! Tko je uopće dozvolio da njegovu djecu iskoriste za ovakve reklame? Je li se, naime, barem za milimetar promijenila naša svijest o “drugom, o drugačijem, o nemoćnijem, siromašnijem ili superiornijem, pametnijem, bogatijem”, nakon ove reklame?

I da, nitko nije prozvao “Židove”‘ Čudno! Nitko se na Židove nije sjetio, kako to? Jesu li baš svi tragom nestali zajedno sa Romima i Srbima u plinskim komorama diljem NDH i III. Reicha ili pod ustaškom ili četničkom kamom?

Dok ovo pišem glavom mi prolaze stihovi popularne i omiljene beogradske TV serije “Bolji život” koja je išla na malim ekranima tik pred ovaj rat, a i sad nedavno je bila njezina repriza, a koji otprilike glase ovako: “Ja hoću život, bolji život, da ga zgrabim, da ga ne dam…ali što to vredi za taj svet, kad život treba bolje ljude?” I ja hoću bolji život! U kojem nema “torova”, ali da me ljudskosti uče mediji, a ne moja obitelj kao primjer ili škola, pa i cijelo društvo…? U tom slučaju vrijedi poslovica: “Djed šumom, baba drumom!” Hoće li oni mladići iz tramvaja o kojima je govorio moj brat, a kojima je smetala “sićušna, uprljana Romkinja sa svojim majušnim djetetom, ne promijeniti svoje riječi, već SEBE za 360 stupnjeva, nakon ovakve reklame?”

Konačno, hoće li postati LJUDI? To je već pitanje za vlastitu samoću, a ne za novinska, medijska, kvazintelektualna i sl. razmatranja! Nakon svega: Savjest, nam svima ostaje otvorena “kao knjiga”!

Vaše: Povjerljivo, uz šalicu kave!

Oglasi

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s