Zašto je stranica PIRAMIDE toliko duga?!

Ili, Egipćani su, dakle, već odavno riješili opseg kruga što su matematičari kasnije sa brojem “Pi” sve zakomplicirali!?

Tisućljetne matematičke zagonetke koje dosad još nitko nije uspio riješiti-pravilan sedmerokut iz Babilona i Perzije, pravilan devetorokut iz Indije i Kine, duplikacija kocke i trisekcija kuta iz Grčke i Bizanta, te kvadratura kruga iz drevnog Egipta, riješio je zagrebački inženjer Zoran Šonc i to vlastitim izumom-novom LOGOKODUSNOM geometrijom. Zvuči nevjerojatno, ali je zaista tako. Za taj je svoj revolucionarni izum, odnosno, rješenje dobio zlatnu medalju na Međunarodnom inovacijskom sajmu EUREKA u Bruxellesu 1999. godine. Ing. Zoran Šonc diplomirao je na Elektrotehničkom fakultetu u Zagrebu i bio je dugogodišnji tonski inženjer i projektant tonskih studija na Hrvatskoj-radio televiziji. Predavao je na Filozofskom fakultetu u Zagrebu i napisao cjelokupan tekst o snimanju zvuka za film u Filmskoj enciklopediji Leksikografskog zavoda “Miroslav Krleža”.

Napisao je i knjigu za škole “Hipokritovo oko-umjetnost geometrije” 1991. godine koja je do danas još uvijek na sudu.

 

“Čovječanstvo, kao uostalom i svaka prirodna pojava prolazi kroz mijenu, ima svoje uspone i padove. Na mjestima padova treba doći do nove filozofije života odnosno nadići to mjesto novom filozofijom koja unapređuje naš život”,
kaže ing. Šonc.

Prema starogrčkoj filozofiji, dva osnovna parametra kozmosa su količina (kvantum) i oblik (forma). Znanost o količini je matematika brojeva koja je otišla jako daleko. No, zaostala je gemetrija koja je, zapravo, znanost o formi odnosno znanost o protežnosti materije. Svakih oko dvije tisuće godina nastane takva jedna prekretnica kada treba unaprijediti postojeći život novim spoznajama života da bi se ostvario daljnji progres. Dobro budućnosti nastavlja se na dobru prošlosti – pojašnjava ing. Šonc.

Pitagorejci odnosno njihovo učenje i znanja uvijek su vas fascinirali, kako tvrdite. Od njih ste mnogo naučili. Kako to da oni nisu uspjeli riješiti zagonetku koju ste vi nakon 2000 godina uspjeli?
Povijesne znanstvene zagonetke se također nadograđuju redoslijedom jedne za drugom. Dok sam išao u glazbenu školu, profesori su mi uvijek govorili da je naša glazbena ljestvica nastala od Pitagore. On je zapravo udaljenost planeta Zemlje do Mjeseca, Venere, Merkura i do Sunca prenio na napetu strunu i podijelio tu strunu na prividne udaljenosti i tako dobio tu glasovitu ljestvicu. To je direktna primjena kvantuma i forme. Zato su pitagorejci najdalje otišli u toj spoznaji da se materijalni svijet sastoji od te dvije komponente. Današnja je matematika, iz čisto ekonomskih razloga, razvila samo kvantum, samo količinske odnose, no druga se tajna krije i u formi, odnosno obliku. S obzirom da je današnja matematika, matematika stanja, to nije niti blizu materijalnom svijetu, živom svijetu u kojem živimo. Naš se svijet mijenja, promjenljiv je i predstavlja slijed trenutaka. Stanje je tek trenutak. Mogli bi biti jako iznenađeni, kad nam ugledni fizičar Bernard Rusell poručuje – vratite se pitagorejstvu, oni su pronašli pravi put za matematička rješenja mijene, odnosno slijeda trenutaka. Tisuću godina mi zapravo tapkamo u mjestu, u mraku i udaljavamo se od izvornih otkrića i spoznaja. Mene je privukla Aristotelova knjiga “Fizika i metafizika” u kojoj sam našao osnovne postulate mijene. Aristotel uči da se mijena sastoji iz slijeda promjena, a naš Ruđer Bošković dopunjuje da je materija diskretna i da u stvarnosti nema kontinuuma.

 

Vaša je teza vrlo zanimljiva. Ona je, zapravo, slijed Aristotelovih razmišljanja kako su promjene konačne, što potvrđuje i logokodusna geometrija, zar ne?!
Ono što je najbitnije jest da su promjene konačne. Primjerice, ako koračam u jednom smjeru moj je korak konačan. Slično je i s melodijom koja se sastoji iz slijeda određenog broja tonova konačnog trajanja. Nijedan trenutak nije isti prethodnom. Treći Aristotelov postulat, koji matematički nije niti blizu razrađen je da u slijedu promjena sve prethodno prelazi u slijedeće. Tijelo se kod svakog koraka cijelo premješta naprijed. Dakle, prethodno izmijenjeno prelazi u slijedeće, u slijedeću promjenu. Naravno, promjena može biti napredna i nazadna, za život dobra i loša. Kad sam to preveo na matematički jezik, uvidio sam da dosadašnja matematika tu nema odgovora. Ne može odgovoriti na to iz razloga što ne prihvaća slijed promjena. Primjerice: što je to matematički jedna trećina? To je 0, 333333, matematički bi se to izrazili ovako – 0 plus 3/10 (tri desetine), plus tri stotine, pa plus tri tisućinke i tako u nedogled. Ništa ne čeka da bi se prethodnom nešto pribrojilo. Pogreška u nizu u samo jednoj znamenci mijenja rezultat.  A ta matematička teza govori da će svaki korak koji se pogrešno izvede izazvati promjenu puta. A to znači ako se korača prema Zagrebu i napravi jedan pogrešan korak u stranu više se neće stići u Zagreb. To potvrđuju danas dobro poznati matematički redovi koji se temelje na zbrajanju svojih članova reda gdje promjena jednog člana mijenja rezultat bez obzira koliko članova reda bilo čak je i redoslijed članova presudan.  Što bi to značilo u prirodi?  Sa svakom promjenom bi sve odlazilo drugim putom. Priroda ne zna za pogrešku. U prirodi se ništa ne zbraja tj. ništa ne čeka da bi se postojećem nešto pribrojilo. Trebalo je pronaći takav matematički niz brojeva da je po Aristotelu sve prethodno sadržavano u slijedećem članu takvog niza i da rezultat ne ovisi o veličini koraka.

Kako ste to mogli riješiti nakon skoro dva milenija?
To sam prvo riješio filozofski, tj. na idejnoj razini, novom idejom, jer sam prvenstveno praktičar pa onda matematičar. Čitajući Russella koji kaže da je matematika danas u slijepoj ulici, da se treba vratiti pitagorejcima, našao sam potvrdu za svoje stajalište, odnosno, da sa postojećim matematičkim redovima i nizovima nešto nije u redu. Da, to je matematika stanja, a ne mijene kakav je sav život prirode. Aristotelove revolucionarne teze o mijeni prirode bile su odbačene, jer nije bio shvaćen i bio je pogrešno prevođen. Tek nakon više od dva milenija smo čekali na objektivan i odgovoran prijevod Aristotelovih ključnih dijela nedavno preminulog prof. Ladana. Aristotele, bio si u pravu! Lijep primjer je glazba. Ako primjerice, u nama poznatoj melodiji izmijeni jedan ton, čut će se kao falš. Pitao sam se po čemu je to tako? Postoje, dakle, neki viši kriteriji koji utvrđuju melodiju kao takvu nazvao sam LOGOKODUS, što u matematici predstavlja matematički izražen program po kojem se odvija neka mijena. Logokodus određuje matematičku zakonitost slijeda promjena do nepromjenjivog cilja (limesa).

Kako ste onda riješili problem jedne trećine?
Da bi dobio broj jedne trećine, 0 3333… morao sam odbaciti zbrajanje decimala. Pronašao sam logokodus za jednu trećinu koji bez obzira na broj od kojeg počinje kretanje prema jednoj trećini i veličini koraka pouzdano vodi u jednu trećinu. Uočljivo je to u geometriji, u milenijskom problemu kako zadani kut podijeliti na tri dijela ravnalom ili šestarom. Logokodus rješava trisekciju kuta ravnalom i šestarom za što je dobivena zlatna medalja na EURECI ’99. godine. Logokodusna trisekcija kuta više ne ovisi o grafičkoj točnosti crtanja, o početnoj točki, o debljini pisaljke, o prianjanju pisaljke uz crtaći trokutnik i dr. Što konstrukcija sadržava više logokodusnih ciklusa to se više približava točki jedne trećine kuta, završava na debljini crte. Logokodusom sam tako riješio konstrukcije sedmerokuta ravnalom i šestarom Zoroasterove zavjetne konstrukcije Perzije i deveterokuta drevne Indije i vratio ih vječnoj “muzici” našeg univerzuma. Potrebno ju je samo slušati. Glasoviti Goethe je rekao: Da bi nešto čuo trebaš stvoriti tišinu u sebi.

 

No, još jedno pitanje. Kako ste riješili zagonetku, zašto je stranica piramide baš toliko duga?
Udubio sam se u istraživanje geometrije piramida i došao do projektanta Keopsove piramide RaRa – Harakhtea, božanstva graditeljstva i matematike koji je u to vrijeme bio jedino božanstvo s ljudskim likom. Drevni Egipćani su RaRa-Harakhtea prikazivali na crtežima zajedno sa njegovim tajnovitim kvadratima. Trebalo ih je dešifrirati i uspio sam. RaRa – Harakhte nije ništa izračunavao već samo mjerio. Na raspolaganju mu je bio samo disk Aten i konop s čvorovima. Graditelji Keopsove piramide pitali su faraona, kao namjesnika Boga Sunca na Zemlji, da odredi veličinu Sunca, u njegovoj adolescentnoj dobi života. Faraon je veličinu diska Sunca odredio sa veličinom tri svoja dlana ćiju je mjeru božica mjera Maat nosila kao podvezicu na svojoj ruci. Danas ženu k rođenom djetetu zovemo, kuma, botra. Dlan je iznosio cca 6,6 cm što je ukupno iznosilo 20 centimetara. Sunce se pojavljuje nakon 365 dana uvijek na istom mjestu. To otkriće cikličkog pojavljivanja Sunca RaRa-Harakhte je ugradio u faraonovu piramidu. Dao je izliti disk promjera 20 centimetara od legure zlata s malim utorom na njegovom obodu, zvanog Aten. Zakotrljao je sveti disk Aten 365 puta po pravcu i tako je odredio stranicu piramide. Točnije 365 dana plus jedna četvrtina dana. Tražio sam satelitske snimke piramide da bih mogao potvrditi duljinu stranice danas izmjerene od 229 metara. Egipćani su tako praktičnim kotrljanjem kružnog diska konstruirali transcendentnu duljinu stranice piramide u konačnoj duljini, što su kasnije matematičari s brojem “Pi” mudrovanjem zakomplicirali. I još nešto! Tako je rođen kotač! Kotrljanje diska Atena su primijenili u izradi faraonovih dvokolica koje imaju dva kotača, jer se Sunce pojavljuje dva puta na obzorju, jutrom i u suton. Tako je kotač krenuo na svoj povijesni put po Zemlji.

I za kraj, poruka, ing. Šonca:
Sunce je izvor “muzike” za igru kosmosa, koju valja pomno slušati!

 

Portal ZMUSK uz korištenje materijala iz Vjesnika,
autorice novinarke Lidie Černi.

Oglasi

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s